Balsam-metoden

Efter att jag fick tipset från Wilmas blogg, har jag också provat den såkallade "Balsam-metoden". Ni kan läsa om den på Wilmas blogg, men jag väljer att skriva den också, om ni inte skulle orka.

När jag använder mig av den metoden, så börjar jag med att borsta igenom håret så noga jag bara kan. Blöter sedan håret & balsamerar in håret ordentligt. Gnuggar in det i hårbotten allt vad jag kan & riktigt masserar in det i hårstråna. Man måste även ta väldigt mycket balsam. Så här jobbar jag i ungefär 3-5 minuter, sedan sköljer jag ur allting. Efter att jag sköljt ut det, balsamerar jag in håret igen, men då bara i självaste håret, & inget gnugg eller någon massage ;). Sköljer sedan ut det, men kom ihåg. Skippa schampot helt!

Hela poängen med den såkallade "Balsam-metoden", är att den ska göra håret starkare & friskare, & efter att ha använt denna metod ett tag, känner jag redan skillnad, & mitt hår blir superlent! Testa ni med! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

<3

RSS 2.0