Ny blogg!

Hej & välkommen!

Therese heter jag & är en13-årig tjej, som är född & uppvuxen i Norrland, Skellefteå. Mina intressen består av sång, skriva, fotografering, djur & bodyart.

Skrivandet har alltid varit en del av mig. Jag började skriva redan som 3 år gammal, & sedan dess har det flytit på. Älskar att skriva berättelser om till exempel tonåringar som har det svårt & så, bara för att det är sådana texter som jag själv tycker är mest intressant. Har fått väldigt mycket beröm över mina texter. Jag har även två faktasider, en om dvärghamstrar & den andra om kaniner.

Jag sjunger väldigt mycket. Mest hemma, men jag tar även sånglektioner på skolan tillsammans med en vän. Har alltid älskat att uppträda framför folk, även fast självförtoendet för det aldrig har legat på topp.

Sen har vi fotograferingen, & där använder jag mig av en Nikon D3100, med två objektiv. Ena på 18-55mm & det andra på 55-200mm. Använder båda två i olika sammanhang, dock börjar mitt 18-55mm objektiv bli lite slitet & så småningom ska jag skaffa in något mer. :)

Jag älskar piercingar & har alltid tyckt det har varit snyggt. Själv har jag en piercing i naveln, en i läppen, två i ena örat & tre stycken i andra. När jag var 12 år, tog jag även hål i tungan som jag nu i höstas tog ut för att ta hål i läppen. Ångrar det som tusan, så det blir att pierca tungan igen inom en snar framtid.

Här hemma bor det 11 djur, varav 10 stycken är mina egna. Familjen har en hund & jag själv har sex dvärghamstrar, två marsvin & två kaniner. Har älskat djur så länge jag kan minnas, & år 2007 skaffade jag mina första egna dvärghamstrar, sedan dess har jag aldrig varit utan & har haft upp mot ca 20 dvärghamstrar sammanlagt under mina 5 år som dvärgägare.



Kommentarer
lINNÉ

2012-02-11 @ 21:29:06
Linnéa

Har du haft hål i tungan? Kan du inte lägga upp en bild och visa?

Fin blogg föresten!

2012-02-11 @ 21:29:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

<3

RSS 2.0